Senaste nytt på hästfronten

Hej på er! Jag har inte hunnit skriva på ett tag eftersom att jag har jobbat rätt mycket under en period. Men nu tänkte jag berätta lite vad som har hänt under hästfronten. Jag kan börja med att berätta att jag rider för en tränare som heter Anita Sande. Jag skriver mera om henne sen, men jag kan säga att hon är en grymt bra tränare! Hon håller till i Italien och kommer till Sverige en gång i månaden och håller träningar under till exempel en helg. Jag brukar träna för henne då hon kommer till Stigsbergsgård.
 
Igår tävlade vi på Mälarhöjden som ligger mot Stockholm. Emma, granne vid stallet, var också med och tävlade med sin häst Milton. Det gick super bra för oss båda! Emma fick en femte plats i första klassen och jag fick en 13:de placering av 54 starter i andra klassen. Jag är jätte nöjd med gårdagens prestation för Marko och jag lyckades gå dubbelnolla i båda klasserna! Nu planerar vi tävlingar för hösten, ska bli riktigt kul. Jag hoppas på att det fortsätter gå så här bra, nu äntligen börjar det hända något! Man får ha tålamod med hästar, och det är roligt när tålamodet ger resultat! 
Puss och kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0