Viktigt med ridväst!

Ojoj, nu har jag haft uppehåll igen! Sorry for that! Mycket har hänt på senaste tid. Till exempel har jag åkt på två tävlingar hitills, förra helgen var jag i tierp och i söndags var jag på uppsala ponny klubb. Kan direkt säga att tävligen på tierp slutade åt helvete. I 90 cm-klassen gick jag felfritt, men i 1m tappade jag stigbyglarna mitt i banan och ramlade av efter sista hindret. Tur i oturen så kom jag över målinjen innan jag ramlade av. Hur som helst, i söndags gick det sjukt bra. Red felfritt i 90 cm och gick dubbelnolla i 1m. Kunde inte ha gått bättre!
 
Jag tillägger även att jag gjorde illa min rygg efter min avramling, och jag har fortfarande ont vid vissa rörelser och lyft. Därför ska jag till doktorn idag och se om något är fel eller om det kanske bara är en sträckning. Av den här erfarenheten rekomenderar jag att ni som rider och hoppar borde använda säkerhetsväst. Jag bar en väst själv, men olyckligtvis var den för liten och det var därför jag gjorde illa mig. Det kunde ha gått värre om jag inte hade burit en, så därför uppmuntrar jag andra ryttare till att använda ridväst!
 
<3Kraamizz<3
 
(Bild från stigsbergs diplomhoppning)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0