Torsdag 4/10

Som vanligt har jag haft ett långt uppehåll sedan mitt senaste inlägg och jag säger förlåt för det. Men nu äntligen kommer lite uppdatering! :)
 
Jag börjar att berätta om Marko. Just nu går det super bra med honom, peppa peppa. Jag har också fått testa på att träna för Camilla Ivarsson, och jag tyckte det var riktigt roligt. Dessutom är det nyttigt att jag får rida "dressyr" och inte bara hoppning. När jag skriver "dressyr" menar jag inte passage och piruetter, utan ett pass där Marko får jobba med lydnad och börja aktivera sina bakben.
 Hur som helst, hoppträningen idag gick jätte bra. Vi övade på att travhoppa och låta hästen få friare hopp genom att hålla i sig i manen. Vi tränade även på att korta ner galoppen med hjälp av tre hinder i rad och fyra galoppsprång i mellan. Marko var lite het i början, men han gick riktigt fint mot slutet. Han lyssnar mycket bättre på förhållningarna nu, och det är nog tack vare dressyren!
 
Min vardag rullar på långsamt. Tyvärr är mitt jobb på krägga herrgård inte som jag hade tänkt mig. Jag har bara jobbat en ända gång där, och det har gått flera veckor och jag har fortfarande inte behövits där. Därför tänker jag nog säga ifrån mig det här jobbet och leta efter något annat. Jag har liksom lite behov att få in lite inkomst nu.
 
<3Kraamizz<3
 
(Bebis <3)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0