Skrämd och kladdkaka


Mmm...har nyss bakat kladdkaka :) Jag och B bestämde oss nämligen för att ta med lite fika till plugget imorgon. Dock fick jag ett litet problem när vi inte hade så mycket socker hemma :S Fick väga 1 dl och sen väga ut sockerbitar och krossa dem istället, får se om det funkar. Det visar sig sen när jag tar ut kakan xD

Idag har jag gjort lagom många saker. I skolan hade jag hörförståelse i spanska, gick sådär. Hörförståelse är inte min starka sida, om man säger så :/ Efter skolan åkte jag till stallet och gjorde mina vanliga sysslor där. Gick bra att rida, dock var Marko lite bångstyrig när jag krävde att han skulle jobba. Det har visat sig att han inte är lätt att rida när man börjar köra ordentligt >.< Nåja, fick igenom honom till slut och han gick väldigt bra. Dock hände det en liten läskig sak när jag mockade idag. Läs detta:

Jag körde upp skottkärran på rampen till göselstacken. Svetten rann ner för min nacke. Ibland undrade jag om vi hade köpt en gris istället för en häst, såsom han skitade ner i sin box. Hur som helst gick jag upp för rampen och tömde kärran på gödelstacken. Med en suck började jag ösa upp skiten på det sora berget av gödsel. Plötsligt hör jag hur någon ropar. Jag stannar upp mina rörelser och lyssnar. Det är tyst omkring mig. Bara en inbillning, tänker jag och fortsätter ösa skit. Men så ropar någon igen, och denna gång högre. Det lät något i stil som "Hjälp, jag har fastnat!"
Jag inser snabbt att det är på riktigt, och ser bort på fältet mot grannen där rösten kom ifrån. Det är för mörkt för att se, så jag rusar ner för rampen och börjar skynda mig mot fältet. Oron stiger inom mig. Tänk om L eller E har fastnat i stigbygeln på hästen, eller har gått omkull och sitter fast under hästen?!
Jag ropar: "Hallå??"
Inget svar.
Jag ropar igen: "Var det någon som ropade?"
"Jaaa!!", svarar en röst från fältet då. Jag fortsätter gå lite, och hör en till röst. Rösterna låter upprörda.
"Behöver ni hjälp?!", skrek jag. Inget svar.
"Hallå, behöver ni hjälp?", skrek jag igen.
"Nej, det är lugnt nu", utbrast en av rösterna tillbaka. Lättat går jag tillbaka och fortsätter min mockning. Jag undrar verkligen vad som hände där ute. Jag lär få reda på det sen, för Catti skulle prata med L imorgon, och då kan hon fråga henne. Men som sagt, jäklar vad rädd jag blev.


Ojoj, långt inlägg det här. Hoppas ni orkade läsa^^ Nu ska jag ta och duscha, ha dt gött!

Kraamizz <3

Kommentarer
Postat av: My Darknezz

Näääää D= Vill oxå ha juuuu!! :/ Ser jätte gott ut<3 Ps. Marko bara utnytjar sin frihet o skita fritt ju^^

2012-02-02 @ 00:55:36
Postat av: V

Hihi, får baka en till dig sen älskling :3 <3

haha, jo marko vet precis vad han ska göra för att slippa undan arbetet -.-

2012-02-02 @ 13:45:34
Postat av: Amanda

Gud vad läskigt! :O Haha, jag skulle typ tuppat av eller något om jag var du... xD Btw, gott med kladdkaka! :D

2012-02-02 @ 16:37:42
URL: http://highriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0