Tävlingen!

Solen skiner och vårkänslorna är på topp! Någon som vill veta hur det gick på tävlingen igår? Då ska jag berätta!

Dagen på tävlingen började med att jag hade glömt min nummerlapp. Jag frågade i sekertariatet om de hade någon som jag kunde köpa, men olyckligtvist hade dem ingen. Issa och Amanda började göra en provisorisk lapp med hjälp av penna, papper och säkerhetsnålar. Sedan visade det sig att mamma hade pratat med en annan tjej från samma klubb som hade en extra nummerlapp, så jag fick låna den. Men jag är tacksam över att Issa och Amanda försökte hjälpa mig :)

Första klassen, 80 cm var en clear round, och den blev vi felfria i! Andra klassen, 95 cm, var vi egentligen också felfria i men råkade göra ett misstag. Efter fas 1 så var det nämligen omhoppning direkt. Jag trodde jag rev ett hinder under första fasen, och därför gjorde jag två volter före nästa hinder som var böran av omhoppningen. De där volterna räknades som två vägringar. När ingen sade något i högtalarna frågade jag en funktionär som stod bredvid, och hon sade att jag var felfri! Faan vad irriterad jag blev! Det var bara och fatta galopp och fortsätta omhoppningen. Så blev jag felfri i omhoppningen också! Ett misstag, men är nöjd ändå! :D

Tyvärr glömde mamma videokameran, men Amanda filmade med sin mobil. Foton kommer senare eftersom att det var Isabelle som dokumenterade tävlingen på bild ;) Tack snälla tjejer för att ni ville följa med, var jätte roligt! Ni fick mina nerver att släppa och lugnade ner mig mellan klasserna!

Här har ni en film från 95 cm om ni vill se^^



<3Kraamizz<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0