Helgen

Heej alla läsare!
Har varit en full bokad helg den här gången! I fredags åkte jag ju in till stockholm med Jennifer och tog lite foton till projektarbetet! Bilder från stockholm kommer efter detta inlägg!

Igår började jag dagen med att jobba! Vi var en man kort så jag fick hålla två teori lektioner, vilket betydde att jag jobbade över! -.- När ja kom hem packade jag och syrran ner saker till loppisen idag! När ja var klar med det, snackade jag med min älskling på skype, tills det blev middag! :P Efter middagen åkte vi till stallet och rensade ur alla saker där som skulle till loppisen! Därefter loggade jag åter igen in på skype och pratade med älsklingen igen! (Måste få höra hans röst minst varje dag xD) Han hjälpte mig oxå med en quest på RS! :))

Idag hände ju massor av saker oxå! Började även denna dag med att jobba! Hände en grejj idag som gjorde mig så jäkla förbannad! Eller rättare sagt två grejjor! För det första, när vi skulle ta in hästarna från hagen, så var de väldigt pigga på att komma in. Syrran tog två hästar och hade typ redan kommit in i stallet, när jag tog ut hästen som jag skulle leda in. En ponny med namnet Elegant, stod och tryckte vid grinden när jag stängde. Jag var mycket noga med att stänga både över- och undertråden. Men bara efter jag hade gått några meter bort från grinden så hörde jag plötsligt ett kraftigt ljud bakom mig! Laurell, hästen som jag ledde, kastade sig frammåt och höll på att plöja ner mig! Laurell är ju ingen liten häst heller! Bakom mig kommer Elegant i full galopp! Jag vänder mig om och får se att båda trådarna har gått av och resten av hästarna började följa efter Elegant! Ungefär fem stycken sprang ut innan jag hann springa fram till grinden och stoppa de andra!

I samma ögonblick som jag ser hästarna rusa iväg kommer mamma åkandes in på gårdsplanen! Tack och lov att hon kom för hon kastade sig ut ur bilen och hjälpte mig! Medans hon höll koll på dem som var kvar rusade jag in i stallet men en jävligt vild Laurell som ville springa efter de andra hästarna! Därefter rusade jag ut igen med en höpåse för att leta efter hästarna. Syrran, Amanda och Isa hade redan sprungit efter dem. Då upptäckte jag att tre av hästarna lyckligtvis hade sprungit in i stallet. De andra två höll på att springa runt en bit bort från stallet, och tjejerna försökte förtvivlat få tag på dem innan de sprang ut på vägen!!! Som tur var hann vi fånga dem innan det hände! Så efter det blev jag på dåligt humör ett tag, vart så jävla arg på den där Elegant!!

Aja, hur som helst, den andra dåliga saken var att det inte kom något folk till loppisen! Klubben hade typ inte gjort några annonser, så bara de som skulle sälja var där. Dessutom skulle en hel del andra saker oxå vara igång, som till exempel ponnyridningen, men det var ingen som skötte dem sakerna!!! Så hela den där loppis tiden var bara slöseri med tid!

Nåja, hur som helst, efter loppisen åkte vi hem och packade upp allt på vinden så länge. Därefter fick jag vila en stund, så jag loggade in på skype och snackade med my honey. Lite senare åkte vi iväg till Catti som har fyllt år och som skulle bjuda familjen på fika! Var mycket trevligt! :)) När jag kom hem gick jag en promenad med vovven och tog sedan en varm dusch! Nu äntligen får jag koppla av lite, sitter och pratar med my love again! Som sagt, vilken helg!
Ni får ha det så gött kära läsare! Skriver snart igen! kram kram





(bild från stockholm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0