Helgen full av hästar, hittade nog den rätta!

Hej hej alla läsare! Phu, vilken helg! Den har varit jätte rolig, och det var väldigt intressant att prova olika hästar! :) Den sista hästen vi prövade igår var väldigt trevlig och hade fina steg. Både jag och Eve kände oss mycket trygga på den. Det ända vi tyckte var att den var för ung och oerfaren :/ Hon var bara fem år gammal, och trots att hon var mjuk och stadig så skulle vi få mycket jobb om vi valde henne. Så det var ett väldigt svårt val för oss.

Men idag, skulle vi pröva en annan häst i Habo. När jag stod på backen och tittade på honom och var jag lite tveksam. Han såg mycket trevlig ut, men dock verkade han väldigt tung. Jag tänkte på det under nästan hela tiden vi såg honom, ända tills jag fick sitta upp själv. Herregud vilken häst!! Han var mjuk i munnen, stadig, lugn, posetiv och frammåt! Och hoppningen...shiiit va han hoppade bra!!! Man kände sig så jävla trygg på honom, och vad mer kan jag säga...han hör ihop med mig och Eve!! Så...dt verkar som att vi snart kommer ha en ny kompis i stallet! :D

Namn: Marko
Kön: Valack
Ålder: 7
Höjd: ca 1,65 i mankhöjd
Ridgren: Allround
övrigt: Väldigt hoppglad och självsäker. Fina gångarter, kan därför oxå bli en bra dressyrhäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0