Helgen och en ny vecka

Helgen var toppen, förutom allt plugg såklart. I Lördags följde Becka med ut till stallet o prövade Marko. Var en  livlig upplevelse som satte sina spår med träningsvärk för henne, haha xD Men det var roligt att hon ville följa med. Hon verkar vara sugen på att fortsätta, så kanske kan jag göra henne till ett proffs snart, eller vad tror ni? ;)
Dock hade vi otur med vädret denna dag, då det var snöblandat regn och blåst som fick oss att bli genom frusna. När vi kom hem värmde vi varm choklad, delade på en bulle och åt lite pepparkakor. Den varma chokladen gjorde susen, och vi höll nästan på att somna framför tv:en ett tag, hihi! Till middag åt vi lövbiff med hasselhackspotatis och beanässås + vitlökssmör till. Var en väldigt trevlig Lördag, tycker jag.

Igår jobbade jag som vanligt på förmiddagen, sedan åkte jag på julbord med resten av personalen. Vi åt på Bålsta gästgivargård, ett väldigt fint ställe med super god mat! Till förrett åt jag julskinka, rostbiff, potatissallad, ägg osv. Ingen sill för det tycker ja inte om ;P Till varmrätt åt jag det klassiska, köttbullar, prinskorv, potatis och ostpaj. Efterrätten var fantastisk, fanns så mycke att välja på. Det var kladdkaka med vispgrädde, choklasmousse, drottningmousse, massor av godis och knäck, kakor, marsipan och mm. Var proppmätt när vi gick där ifrån^^

Idag börjar en ny vecka med roliga händelser. Skolarbetet bara rullade in till läraren idag, kände mig väldigt flitig. På Torsdag kommer min älskling och sen är det ju jul oxå! Mår bättre än någonsin! :D Blev ett långt inlägg, hoppas ni orkade läsa. Ha dt gött!

Kraamizz på er <3

(Becka o Marko)











(Jag innan julbordet)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0