Spöktåg

Igår såg jag världen coolaste och läskigaste sak på samma gång. Lyssna bara på min lilla berättelse:


Klockan var runt kvart i elva på kvällen. Jag var ute och gick med Peggy i mörkret. Plötsligt hörde jag ett högt brummande och gnisslande. Min första tanke var att ljudet kom från till exempel maskiner, så jag gick obekymmrat vidare.

När jag kom närmre järnvägsspåret blev ljudet tydligare. Jag kände också lukten av bränt järn. Med en förundrad blick sneglade jag bort mot järnvägsbron. Då såg jag det. Jag tvärstannade. På spåret kröp ett tåg fram, långsamt, långsamt. Tåget hade bara mörka väggar och knappt några fönster. De ända fönster som fanns var de små med järngaller längst bak. Runt omkring tåget svävade ett moln av rök. Min blick fastnade på det som befann sig under tåget. Under hela tåget slog gnistror överallt. Faktum är att tågets hjul inte bara gnistrade, utan det brann verkligen!! Det var riktig eld!! Jag bara stod där och stirrade. Fy faan, det liknade ett spöktåg!! Tåget stannade bakom tennishallen, sedan började den backa bakåt och försvann åt samma håll som den kommit ifrån. Mina ben darrade resten av vägen hem. Säger ba det, har aldrig varit med om något sånt här tidigare. Det var riktigt skrämmande och häftigt på samma gång. Sånt ser man inte varje kväll. Allt är på riktigt också! Inget är påhittat!

<3Kraamizz<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0