BILDBOMB för djur älskare!!!

Hej hej kära läsare! Nu kommer en BILDBOMB för djurälskare! Enjoy! ;D

(Vår kanin Sigge, han är tre år nu ;3)

(Haha, nej jag lovar, han är inte död! xD)

(Sigge tsm med vår första hund, Winnie <3)

(De var verkligen bra kompisar <3)

(Fiiina Winnie <3)

(Winnies födelsedag, kommer inte ihåg hur många år hon fyllde då, men dt här var hennes "Födelsedagstårta" :P)

(Happy birthday Winnie!! :3)

(Självklart fick hon en present oxå :3)

(Mums sötnos! <3)

(Hon älskade Agillity!!)

(Fiinaste vovven någonsin, saknar henne så sjukt mycket! <3)

(Peggy, vår nuvarande hund :)

(<3)

(Puff, en katt som fanns på ridskolan förut)

(Chera Li, Issas fodervärds ponny)

(Ett sött litet föl som tillhörde min dressyrtränare Inger)

(Orion, kallas för Ove, Cattis häst :P)

(Underbara Kiir, kallad för Kirre, Cattis förra häst <3)

(Fiina Silver som stod i samma stall som oss förut)

(Älskade Lilla Tanika, den första fodervärds ponnyn vi skaffade. Hon hade verkligen ett hjärta av guld <3)

 

 


Sisst och inte minst...bilder på vår första riktiga häst, Rivaldo, som vi fick ta bort för några månader sedan <3)











(RIP my angel <3)


Så, det var allt! Hoppas ni orkade kolla igenom alla bilder! ;) Detta blir en ersättning om jag inte hinner blogga nått i helgen :P Ni får ha dt  så gött!
Kraamizz <3

 


 


Kommentarer
Postat av: mikaela

Åh,var din första hund en aussie?;)}<3

2011-11-14 @ 15:38:01
Postat av: V

Nää,en Sheltie (Shetland sheepdog) Fast hon var lite stor för den rasen ;) <3

2011-11-14 @ 20:01:47
Postat av: Therese

Hej!

Råkade hamna in på din blogg då jag letade efter en häst vi hade för många år sedan på Nybyggets Ridläger. Han hette just Rivaldo, född 1998, och var en stor arabkorsning och skimmel. Vi var tvungna att sälja honom då han var lite för stor för verksamheten och såldes då till Sthlm. Funderar nu lite på om det kan vara samma häst som din Rivaldo?



Hälsningar Therese

2011-12-17 @ 18:36:59
URL: http://www.nybyggetsridlager.se
Postat av: V

Hej Therese! Faktum är att det är möjligt att det kan vara samma häst. Först stod han på något ställe som skulle ha honom till distans häst elr nått sånt. Sen va dt en tjej på det där stället (vet inte om hon jobbade där eller va på ridläger eller nått sånt) som köpte honom. Så han såldes alltså till Sthlm. Det var inte meningen att han skulle säljas vidare sen men så gjordes han dt ialf. Till slut hamnade han hos oss. Vi fick ett telefonsamtal av en arg tjej som berättade att han inte skulle sålts vidare, typ. Så det är möjligt att det kan vara samma häst. Vet du vad som hände med honom efter han kom till Sthlm? :o

2011-12-18 @ 18:58:49
Postat av: Therese

Hej igen!



Det är samma häst, han köptes av Nybygget för att de skulle träna honom till distanshäst men sen slutade de med distansen i samma veva så då fick han gå med i verksamheten tills han såldes. De köpte honom hösten när han var 4 år (då hade han inget namn utan kallades för Lillen ;)) och då var han inte gjord något alls med. Jag var med och red in honom och red honom mycket fram tills han såldes. Rivaldo är en av de snällaste hästar jag har träffat, helt okompliccerad att rida in och tyckte allt var roligt och var positiv till allt. Tyvärr så hade han ett lite för stort steg för att han skulle funka på ridlägren där han skulle anpassa sig till 9 andra hästar. Hade jag haft möjlighet att köpa honom själv men nu såldes han till sthl istället. Efter han såldes har jag tyvärr inte hört något om honom alls.



Hur länge ägde du honom? Tråkigt att höra att han är borta :( vad var det som gjorde att han togs bort?



2011-12-20 @ 19:31:34
URL: http://www.nybyggetsridlager.se
Postat av: V

Ja, han var verkligen en fantastisk häst. Vad kul att du var med och red in honom :D Kommer ihåg när vi hittade honom, blev kär direkt. Vi skulle egentligen följa med en annan tjej för att hon letade efter en häst samtidigt som vi oxå gjorde det. Han stod i samma stall som den andra hästen den här tjejen skulle titta på. Jag gick fram för att titta på honom, och när jag vände mig om stack han ut huvudet och lade det på min axel. Smälte direkt. Vi frågade om han oxå var till salu, och det var han. Vi vet inte varför han såldes, tjejen som ägde honom innan hade typ lagt av så det var hennes föräldrar som sålde honom. Så jag och min syster, eftersom att vi skulle ha honom tsm, åkte tillbaka dit senare för att provrida honom. Vi hade honom i ungefär 3 år. Redan första året hade han inflammation i bakknäna, och vi misstänkte att han hade haft det redan när vi köpte honom. Han fick behandling och blev bättre. Men för några månader sedan bara började han gå konstigt igen och vi åkte in för att se vad det var. Tydligen hade han en inflammation mellan skenbenet och böjsenan i bakbenen. De fick operera, men inflammationen bildades bara på nytt och han vart aldrig bättre. Därför fick vi ta det tunga beslutet att låta honom somna in. Rivaldo kommer alltid ha en plats i våra hjärtan, jag och min syster är så ledsna att vi inte kom längre med honom. Han hade ju fantastiskt vackra steg och en underbar personlighet, positiv o framåt, och han var väldigt älskad av min familj och människor omkring oss. Det är så orättvist att en häst som han var tvungen att tas bort. Hur som helst, det är jätte kul att du spontant hamnade på min blogg. Vi har ju funderat jätte mycket om hans bakgrund. :)

2011-12-20 @ 23:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0